İmplant Nedir? Kimlere Uygulanır?

Son dönemin en merak edilen diş tedavilerinden birisi implant uygulamasıdır. Yapımı hızlı, kullanımı rahat bu tedavi hastalarımızın kafasında birçok soru işareti taşıyor. Peki, diş implantı gerçekten nedir? Neden tercih edilmelidir? Kimlere uygulanmalıdır?

Diş İmplant Uygulaması Nedir?

Diş implantı, tıp dünyasındaki son yeniliklerden birisi olarak ağız ve diş sağlığında muazzam bir gelişme kaydetmiştir. Titanyum metalinden implant vidası, diş kökü kadar sağlam bir zemin yaratmakla birlikte eklenilen kron veya diş proteziyle beraber mükemmele yakın bir gerçek diş görünümü sağlar. Eksik dişlerin tedavisinde, köprü protezin dezavantaj yarattığı durumlarda implant çok daha sağlıklı bir tercih olur.

Eksik Dişlerin Tamamlanması Neden Önemlidir?

Eksik dişlerimizin olduğu bölgede çiğneme fonksiyonu yapılmadığı için çene kemiğimiz uyarılmaz. Bu da kemiği eritmeye başlar. Eksik dişin sağındaki ve solundaki dişler o boşluk kısma doğru devrilirken, karşısındaki dişler de o yöne doğru uzama gösterir. Zamanla bu hareketlilik sağlam dişlerimizin doğrultusundaki çene kemiğine zarar vererek erken diş kayıplarına neden olabilir. İmplant tedavinize erken başlamak ise bu bağlamda çok önemlidir.

Hangi Koşullarda Kimlere İmplant Uygulanabilir?

İmplant tedavisi çene gelişimini tamamlamış hemen hemen her bireye uygulanır. Tedavi öncesi hastanın röntgeni çekilir kullandığı ilaçlarda ya da sistemik rahatsızlığında uygulanmasını olumsuz etkileyecek bir durum görülmediği takdirde işlemine en kısa sürede başlanır.

İmplant, çoğu kişide acıyacağı düşüncesiyle endişe uyandırabilir. Hastaların birçoğu ameliyat sürecinden korkmaktadır. Oysa ki işlem gayet kısa bir sürede biter. İşlem, lokal anestezi altında yapılır ve ağrısızdır. Hasta kendi başına evine gidebilir ve günlük rutinlerini rahatlıkla yerine getirebilir. Birkaç gün ağrı hissetmesi takdirde hafif bir ağrı kesici içerek ağrısını giderebilir. Şişlik ve şiddetli ağrı çok nadir gözlenir. Bundan dolayı hastalarımızın çevreden duydukları kaynağı belirsiz bilgilerle kendilerini endişelendirmemelerini, işinde başarılı uzman hekimlerimizin önerilerini dinleyerek kliniğimize gelmelerini tavsiye ederiz.

İmplant mı Köprü mü Tercih Edilmeli?

İmplant uygulaması köprü tedavisinden daha masraflı bir seçenektir; ancak çok daha uzun ömürlü ve dayanıklıdır. Köprü işlemi genellikle ciddi bir operasyon sahası istemediği için hastalarımızda daha az endişe yaratır. Aynı zamanda tedavi seçeneklerinin temelini oluşturan köprü protezler, implanta göre daha zahmetli bir rutin bakım istemektedir. Köprü ayağı oluşturmak için dişin kesilmesi gerekir. Bu da zamanla dişin direncini zayıflattığı için dış etkenlere, çürük oluşumuna açık bir alan yaratarak diş sağlığınızı etkileyecek komplikasyonlara sebep olabilir. Köprü tedavisinin bir diğer dezavantajı ise eksik dişlerinizin sağlam dişlerinize de yük bindirmesine sebep olmasıdır. Uzun vadede baktığımızda tüm bu nedenler implantı daha makul bir tercih haline getirir.

İmplant Süreci Nasıl İşler ve Nelere Dikkat Edilmelidir?

Diş implantı tedavisinde hastamız rahat bir ameliyat süreci geçirdikten sonra takribi 2-3 ay içinde implantı kemik ile kaynaşır. Bu aşama bittiğinde yaklaşık 1 hafta içinde de dişlerine kavuşur. Operasyon sonrası 2 saat bir şey yenmemelidir. İlk hafta çok sıcak tüketimden kaçınmak, yumuşak beslenmeye özen göstermek gibi detaylar dışında yapmanız gereken önemli bir işlem yoktur. Ancak, sigara ve alkol kullanımı insan fizyolojisindeki birçok kısmı olumsuz etkilediği gibi implant ve ağız sağlığınızı olumsuz etkileyecektir. Kötü alışkanlıklarınızı bu tedavi sonrasında mümkün olduğu boyutta azaltarak implantlarınızın ömrünü uzatabilir, ağız sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Diş İmplantı Kansere Neden Olur mu?

En çok merak edilen konulardan biri de implantın kansere sebep olup olmadığıdır. Birçok hasta kaynağı asılsız bu bilgiye güvenerek implant yaptırmaktan korkmaktadır. Ancak, implantın kansere sebep oluşturduğuna dair herhangi bir kanıtlanmış bilimsel yayın bulunmamaktadır. Bu nedenle hastalarımız güvenle implant tedavisine başlayabilirler.

İmplantta Başarının Adresi: YKN Dental Clinic Ailesi

YKN Dental Clinic ailesi olarak uzman ve işinde başarılı hekimlerimizle birlikte hastalarımızı önemsiyor onların sağlıklı ve uzun ömürlü gülüşler yakalamasını hedefliyoruz. İmplant tedavinizde kaliteli bir hizmet, deneyimli hekim desteği almak için sizleri de kliniğimize bekliyoruz. Daha fazla bilgi almak için kliniğimizi ziyaret edebilir veya web sitemizden destek alabilirsiniz.