Zirkonyum Diş Kaplama Nedir? Nasıl Yapılır?

Zirkonyum diş kaplama yeni nesil diş kaplamalarından en popüler ve en güvenilir tedavi yöntemidir. Peki son yıllarda kullanımı epey artan bu tedavi nedir? Niçin yapılır? Nasıl ve kimlere uygulanır? Hep birlikte inceleyelim.

Zirkonyum Diş Kaplama Nedir?

Zirkonyum, beyaz renkli ve ışık geçirgenliği olan bir metaldir. Bu özellikleri sayesinde kaplamaların çok daha estetik görünmesini sağlar. Biyouyumlu olması ile diş etiyle bağlantı kurar ve bu şekilde diş eti enfeksiyonunu önlemekle beraber dişe doğal bir görünüm kazandırır. Bu doğal görünümüyle beraber arka dişlerde de ön dişlerde de rahatlıkla kullanılabilir. Cad-cam ile üretilir. Bu son teknolojinin kullanımı sayesinde zirkonyum kaplamanın hata payı çok düşüktür. Birçok tedaviye göre çok hızlı yapılır. Bu sayede hasta yeni dişlerine kısa bir süre içinde ulaşır. Zirkonyum dirençli bir yarı-metaldir. Bu yönüyle günümüzde köprü materyali olarak da kullanılabilmektedir.

Kimlere Uygulanır?

• Dişlerdeki çapraşıklıklar için kişi ortodontik tedavi istemeyen hastalara,

• Dişlerinde çürük ve aşınma olanlara,

• Ciddi diş renklenmelerinde,

• Diş sağlamlığının desteklenmesini isteyenlere,

• Estetik gülüş tasarımı yaptıracaklara,

• Diş eti tedavisi sonrası estetik bir gülüş isteyenlere,

• Diş çapraşıklığında alternatif çözüm arayan bireylere uygulanabilir.

Zirkonyum Diş Kaplama Nasıl Yapılır?

Zirkonyum kaplama yapılırken diş kaplamasına uygun olması amacıyla uygulanan ilk aşama, diş üzerinde uyumlama ve düzeltmeler yapılmasıdır. Bu diğer kaplamalara göre çok daha minimal tekniklerle uygulanır. Dişlerde harabiyet yaratmaz. Bundan sonraki aşamasında dişlerin özel ölçüsü CAD/CAM sistemiyle alınır ve kişiye özel olarak laboratuvar ortamında dişleri üretilir. Klinik ortamında dişlerin son düzenlemeleri yapılarak çok kısa sürede hastanın tedavisi tamamlanır.

Neden Porselen Kaplama Yerine Zirkonyum Kaplama Tercih Etmeliyim?

Porselen dişler, diş eti komplikasyonuna neden olabilecek bir yapıya sahiptir. Bazı hastalarda diş etinde morarma ve şişmeye sebep olabilir. Bu durum estetik, sağlık ve koku yapma açısından faydalı değildir. Ancak zirkonyum kaplamalarda bu tarz komplikasyonlarının görülme ihtimali çok düşüktür. Zirkonyumun diğer kaplamalardan daha uyumludur. Bu yönüyle diş eti ile yüksek uyum sağlar ve dişlerde yiyecek artığı birikmesine engel olur.

Porselen kaplamalar ışık geçirmez soğuk ve mat özelliktedir. Ancak zirkonyum kaplamalar, ışık geçiren özellikleriyle koyu renk yansıması oluşumunu engelleyerek görünümü güzelleştirir. Ayrıca porselen kaplamalar, metal desteği aldığından diş kesimi daha fazla yapılır bu da gerçek diş kaybının artmasına sebep olacaktır. Ancak zirkonyumda bu denli bir diş kesimi yapılmaz ve diş kaybı diğer kaplamalara oranla epey az olmaktadır.

Zirkonyum kaplamalar porselen kaplamalara göre daha maliyetli bir kaplama türüdür. Ancak diğer kaplamalardan daha uzun ömürlü ve dayanıklı olmasıyla bu durumu da zirkonyum tercih eden hastalar için avantaja çevirir.

Sağlıklı ve Güzel Gülüşler için: YKN Dental Clinic Ailesi

Siz de uzun ömürlü estetik gülüşlere mi sahip olmak istiyorsunuz? YKN Dental Clinic ailesi olarak başarılı hekimlerimiz, işinde uzman teknisyenlerimiz ve kaliteli malzemelerimizle sizlere estetik gülüşler kazandırmakla kalmıyor, bunların yanı sıra sağlıklı ve dayanıklı olmasına önem veriyoruz. Güzel ve sağlıklı gülüşlere sahip olmak YKN Dental Clinic ailesiyle artık çok kolay! Bu ve diğer tedaviler hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizi ziyaret edebilir veya web sitemizden destek alabilirsiniz.